SILNIKI GENERACJI
STAGE V

JUŻ W MASZYNACH NASZYCH WYPOŻYCZALNI

CZYM JEST STAGE V?

Stage V to europejska norma emisji spalin, zdecydowanie ograniczająca emisję tlenków azotu oraz zawartość cząstek stałych w spalinach, która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku. Stage V ma zastosowanie do wszystkich silników Diesla przeznaczonych do użytku poza drogami, w tym urządzenia do podnoszenia, robót ziemnych i narzedzia. Od momentu wprowdzenia norm Stage w 1999 roku do chwili obecnej, dopuszczalny poziom emisji spalin został zredukowany o 98%.

Jednym z filarów strategii Grupy Kiloutou jest odpowiedzialność za środowisko, dlatego jako pierwsi w Polsce decydujemy się na wprowadzenie rozwiązań dostosowujących silniki naszych maszyn do najnowszych wymogów, jeszcze przed obowiązującymi terminami. Działamy z myślą o naszych klientach, którzy wynajmują od nas różnorodny sprzęt. Wraz z nową technologią silników, chcemy być o jeden krok do przodu w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości.

DLACZEGO JEST TO TAK WAŻNE?

To jest przede wszystkim prawdziwa szansa dla Kiloutou i dla zdrowia publicznego. W 2020 roku Grupa Kiloutou zdecydowała się na zakup prawie 4000 urządzeń wyposażonych w nowe silniki redukujące zagrożenie dla zdrowia publicznego. Dlaczego więc to robimy? Taka jest nasza misja. Jest to lepsze dla planety i lepsze dla obywateli, więc angażujemy się w takie działania i chcemy zrobić to jako pierwsi.

max 15
mg/kWh

Nowy próg emisji cząstek stałych

-400
mg/kWh

Obniżona dopuszczalna ilość uwalnianego tlenku azotu

FAP
filtro de partículas

Filtr cząstek stałych we wszystkich urządzeniach

AdBlue®

Silniki wykorzystujące system usuwania zanieczyszczeń typu AdBlue

Ewolucja
norm Stage w czarsie

Redukcja emisji spalin to proces, który odbywa się w układzie oczyszczania spalin silników diesla, spełniających wymagania normy Stage V. Od normy Stage I do Stage V zmniejszyliśmy naszą emisję cząstek stałych o 98%, a emisję tlenków azotu o 96%.

W 1999 roku, kiedy wprowadzono Stage I, zaczęliśmy kontrolować emisję tlenków azotu i cząstek stałych.

W 2004 roku wraz z wprowadzeniem Stage II po raz pierwszy osiągnęliśmy redukcję emisji tlenków azotu i cząstek stałych.

W 2008 roku wraz z wprowadzeniem Stage III A nastąpił gwałtowny spadek ilości tlenków azotu

W 2012 roku wraz z wdrożeniem Stage III B doszło do silnego spadku ilości tlenków azotu i cząstek stałych. Od 1999 do 2012 roku pracowaliśmy głównie nad silnikami. zoptymalizowaliśmy zużycie, zmieniliśmy rodzaj stosowanego paliwa oraz przeszliśmy z oleju opałowego na olej napędowy dla pojazdów pozadrogowych. Korzystaliśmy także z technologii obecnych w pojazdach, takich jak recykling spalin.

Od 2014 roku, wdrażając Stage IV, dążyliśmy do zmniejszenia masy tlenków azotu. Nie mogliśmy już zajmować się jedynie silnikiem, zaczęliśmy prace nad recyklingiem spalin poprzez wykorzystanie dodatków. Wprowadziliśmy również pierwsze filtry cząstek stałych.

W 2019 roku w ramach Stage V nie zajmujemy się już masą cząstek stałych, ale zmniejszeniem ich liczby. Oznacza to konieczność niemal systematycznego stosowania filtra cząstek stałych i dodatków. Przejście od normy Stage IV do Stage V i dążenie do tego, aby zajmować się zmniejszeniem nie tylko masy cząstek, ale ich liczby, oznacza, że producenci silników będą musieli opracować znacznie bardziej złożone silniki. Jednak nie wszystkie silniki zostaną objęte normą Stage V w tym samym czasie, bowiem będzie to zależało od ich mocy. W przypadku silników o mocy od 0 do 56 kW i od 230 do 560 kW producenci maszyn mają prawo stosować silniki starszej generacji do 1 stycznia 2021 r. Po tej dacie nie będzie to już możliwe. W przypadku silników o mocy od 56 do 130 kW zakaz stosowania silników starej generacji wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. 

INWESTUJEMY I WDRAŻAMY NOWE ROZWIĄZANIA

Dostosowanie organizacji do nowych regulacji to dla nas wielowymiarowe wyzwanie technologicze, operacyjne oraz ekonomiczne, które świadomie decydujemy się ponieść już teraz. Wynajmując nasz sprzęt możesz mieć pewność, że otrzymasz niezbędne wskazówki do prawidłowej obsługi maszyn z silnikami Stage V oraz wykwalifikowany serwis techniczny. Wspólnie z naszymi klientami sukcesywnie rozwijamy gamę maszyn generacji Stage V dostępnych w naszych wypożyczalniach. Pamietaj, że wynajmując sprzęt i korzystając z niego wspólnie z innymi użytkownikami, ograniczasz wpływa swojej działanosci na środowisko

ETYKIETY TECHNICZNE NA MASZYNACH

Na naszych maszynach, znajdziesz specjalne etykiety techniczne, dzięki którym dowiesz się czy maszyna jest wyposażona w filtr DPF lub system czyszczenia AdBlue oraz jak prawidłowo uruchomić i korzystać z wypożyczonego sprzętu.

System DPF

  • Jeżeli maszyna jest wyposażona w system DPF możesz spotkać się z koniecznością wypalenia i regeneracji filtra cząstek stałych. 
    Przestrzegaj wówczas procedury opisanej w instrukcji obsługi maszyny.

System AdBlue

Jeśli wypożyczony sprzęt posiada AdBlue, kontroluj poziom napełnienia płynu na wskaźniku stanu. W razie konieczności uzupełnij płyn.